Cztery oszczędności, które nie przyniosą korzyści przedsiębiorcy

Negatywne oszczędzanieProwadzenie własnej działalności nie jest łatwym zadaniem, w szczególności, gdy nadal odczuwamy skutki światowego kryzysu. Nie powinno dziwić, że większość przedsiębiorców szuka oszczędności wszędzie, gdzie się da. Niestety, część nierozważnego oszczędzania może ze sobą nieść więcej negatywnych skutków niż korzyści.

Na czym przedsiębiorcy nie powinni oszczędzać?

1. Księgowa

Ciągle zmieniające się przepisy związane z rachunkowością w Polsce sprawiają, że samodzielne prowadzenie księgowości firmy może być zadaniem bardzo trudnym. Przedsiębiorca, by rzetelnie prowadzić swoją rachunkowość musiałby na tą czynność poświęcić co najmniej kilka godzin w tygodniu, przy natłoku obowiązków jest to raczej niemożliwe, a wygospodarowany czas zawsze lepiej przeznaczyć na rodzinę lub inne sprawy biznesowe. W takim wypadku bardzo łatwo jest o błąd, który w rezultacie może okazać się być bardzo kosztowny – ZUS czy Urząd Skarbowy z reguły nie znają litości, a odsetki tych instytucji pogrążyły już niejednego uczciwego przedsiębiorcę. Złotą zasadą prowadzenia każdego interesu jest dobra księgowa. Zadba ona nie tylko o wszystkie rozliczenia, ale również terminy składania deklaracji.

2. Reklama

Polecenia to bardzo dobra forma reklamy, jednak w większości biznesów to trochę za mało by rozwinąć skrzydła i zdobyć więcej klientów. W dobrą reklamę zawsze warto zainwestować, bo z pewnością skuteczna i przemyślana strategia to klucz do sukcesu. Tego typu działania wiążą się oczywiście z nakładami finansowymi, ale warto zdecydować się na wsparcie profesjonalnych agencji reklamowych, które przygotują nie tylko plan strategii, ale również wdrożą konkretne punkty w życie. Oprócz standardowych środków reklamy jak np. szyldy czy tablice, warto zainwestować w reklamę internetowa. Podstawą jest posiadanie strony internetowej, która będzie profesjonalną wizytówką firmy w sieci. Należy również wdrożyć dodatkowe działania np. pozycjonowanie, marketing internetowy. Chociaż usługi tego typu nie są najtańsze to w zdecydowanej większości procentują w postaci szerszego grona klientów, a tym samym wyższych zysków.

3. Wyposażenie biura

Większość przedsiębiorców szuka oszczędności w najbliższym otoczeniu - najczęściej cięte są koszty związane z wyposażeniem biura. Wielu biznesmenów decyduje się na zakup tańszych mebli biurowych, zapominając przy tym, że w przeciwieństwie do mebli salonowych czy sypialnianych, narażone są one na większe uszkodzenia. Są także bardziej eksploatowane, co wpływa na ich kondycję i stan wizualny - tanie meble biurowe już po kilku miesiącach mogą prezentować się po prostu źle i niechlujnie. Nie wolno zapominać, że biuro jest niejako wizytówką przedsiębiorstwa i bardzo często na jego podstawie potencjalni klienci oceniają jakość usług lub produktów. Poza tym, tanie meble nie uwzględniają zasad ergonomii - jej brak odbija się niekorzystnie na kondycji psychicznej i fizycznej przedsiębiorcy.

4. Oprogramowanie

Zmorą XXI wieku jest nielegalne oprogramowanie, po które chętnie sięgają osoby prywatne i przedsiębiorcy. W porównaniu do polskich zarobków zakup legalnego oprogramowania bywa sporym obciążeniem dla domowego lub firmowego budżetu. O ile osoby prywatne mogą się czuć poniekąd bezkarne, o tyle przedsiębiorcy narażeni są na różne kontrole, które mogą być owocem zgłoszenia przez np. klienta. Do takiego działania zachęcają różne kampanie, które co jakiś czas możemy zobaczyć w telewizji. Konsekwencje posiadania nielegalnego oprogramowania są różne - bardzo często są to wysokie kary pieniężne, które znacząco mogą wpłynąć na stan finansowy firmy. Należy pamiętać, że wybór oprogramowania jest naprawdę szeroki i warto sięgać po tańsze alternatywne programy, które są tak samo funkcjonalne jak ich droższe odpowiedniki. Ponadto w sieci dostępne są darmowe programy, które z pewnością zastąpią płatne oprogramowanie.

Komentarze