Dlaczego szkolenia w zawodzie fryzjera są tak ważne?

FryzjerCzy zastanawiałaś/eś się kiedyś, dlaczego zostałaś/eś fryzjerem? Dlaczego to właśnie ta profesja urzekła cię tak bardzo, że postanowiłaś/eś nauczyć się tego zawodu? Zainspirował cię film "Nie zadzieraj z fryzjerem", czy może szanse kreowania wizerunku ludzi, którzy przychodzą do twojego salonu z nadzieją, że wyjdą z niego odmienieni, zadowoleni i po prostu szczęśliwi?

Niezależnie od tego, co sprawiło, że wybrałaś/eś ten fach, jedno jest pewne, chcesz go wykonywać z największą starannością, profesjonalizmem i charyzmą, które zagwarantują satysfakcję klientów. Jesteś świadoma/y i wiesz, że szkoła fryzjerska to jedynie początek drogi. Najważniejsza jest praktyka, doświadczenie i częste szkolenia. Dlaczego są tak ważne? Jest kilka powodów.

Po pierwsze: Podążanie za trendami

Styliści fryzur, obecnie na równi z projektantami mody, kreują sezonowe trendy na uczesanie. Wybitnym udaje się stworzyć trend ponadczasowy lub charakterystyczny dla danego czasu czy pokolenia. Nie ulega wątpliwości, że podążanie za trendami i szybka umiejętność ich implementacji w swojej pracy zawodowej wpływa bardzo korzystnie na rozwój biznesu oraz postrzeganie salonu przez klientów, jako miejsca, z którego wyjdą profesjonalnie i nowocześnie ostrzyżeni. Kursy fryzjerskie, które uczą modnych stylizacji, koloryzacji oraz niebanalnego cięcia powinny stanowić punkt obowiązkowy w kalendarzu każdego ceniącego się fryzjera. I nie chodzi tu o oprawianie certyfikatów w tandetne ramy i wieszanie ich na ścianach salonu. Gra toczy się o znacznie więcej. Indywidualne podejście do klienta, to już nie tylko podążanie za jego oczekiwaniami, lecz kreowanie ich w taki sposób, aby czuł się doskonale- modnie, na czasie, a jednocześnie wyjątkowo, ufając waszej całościowej wizji dotyczącej jego osoby, nawet kosztem własnych, wcześniejszych oczekiwań. Aby osiągnąć swój cel i namówić klienta na coś odważniejszego niż dotychczasowa fryzura, musisz być pewna/y siebie-warsztatowo i osobowościowo, dlatego szkolenia to "a must", szczególnie w tym zawodzie. Jeśli chcesz rozwijać swoje umiejętności, biznes i zasięg oferty skierowanej do klientów, podążanie za trendami powinnaś/eś wpisać w szyld swojego salonu. Najlepiej wielką literą.

Po drugie: Wymiana doświadczeń

Warsztaty fryzjerskie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń zawodowych z kolegami po fachu. Stojąc ramię w ramię przy jednym stanowisku fryzjerskim, zyskasz więcej praktycznych informacji niż w trakcie długich miesięcy indywidualnej pracy. Nie ma nic cenniejszego niż doświadczenia innych, z których można skorzystać, by nauczyć się czegoś nowego, skorygować swoje błędy lub zyskać świeże spojrzenie na stylizację, uczesanie czy koloryzację, które ostatnio wykonywaliście rutynowo, w ten sam, sprawdzony, ale nudny sposób. Pozytywny zastrzyk energii oraz wymiana spostrzeżeń i uwag mogą okazać się znakomitą wartością dodaną do udziału w szkoleniu.

Po trzecie: Obsługa klienta

Kursy fryzjerskie coraz większą wagę przywiązują do psychologii jednostki i pracy z klientem. Dobra obsługa klienta, o czym często zapominamy, to nie tylko doskonała jakość usług i nienagannie wykonana stylizacja. To proces, który zaczyna się już w chwili umówienia wizyty w salonie. Obecne szkolenia dla fryzjerów biorą na warsztat również ten aspekt pracy stylisty, który jest równie ważny, o ile nie ważniejszy niż efekt twojej wytężonej pracy. Zadowolony klient, to klient, który wraca i poleca usługę znajomym. Nie od dziś wiadomo, że najlepszą formą reklamy jest tzw. marketing szeptany, który w branży kosmetycznej i fryzjerskiej odgrywa wiodącą rolę.

Jak dopieścić nie tylko włosy klienta, lecz również jego ego, które zazwyczaj na fotelu przed lustrem staje się wyjątkowo wylewne? Jak rozpoznać jego osobowość i umiejętnie zrealizować usługę zgodnie z jego oczekiwaniami w kwestii efektu stylizacji oraz dobrze spędzonego czasu?

Wreszcie, jak sprawić, żeby zaufał ci na tyle, by oddać sprawę swojej fryzury całkowicie w twoje ręce?

Między innymi dla pozyskania takiej wiedzy warto się szkolić i regularnie uczestniczyć w kursach.

Po czwarte: Rozwój zawodowy i warsztat

Dlaczego dopiero po czwarte, skoro najbardziej oczywiste? Szkolenia fryzjerskie służą przecież przede wszystkim poprawie warsztatu i korzystnie wpływają na rozwój zawodowy. Tak, to ich pierwsza i podstawowa właściwość, dlatego warto zadbać o to, by wybrany kurs fryzjerski rzeczywiście w sposób wymierny udoskonalił twój dotychczasowy warsztat. Jeśli czujesz, że któraś sfera twojej zawodowej aktywności niebezpiecznie wchodzi w fazę rutyny, spróbuj jak najszybciej znaleźć szkolenie, które wytrąci cię z tej strefy pozornego komfortu. Pielęgnowanie rutyny i odcinanie kuponów od poprawnie wykonanej pracy, bez nacisku na "efekt wow", jest pierwszym krokiem w tył twojego zawodowego rozwoju. Możesz mieć nienaganny warsztat i umiejętności, jednak przeświadczenie o tym, że już nic nie trzeba poprawiać i udoskonalać jest zgubne. Dobry stylista wie, że ciągły rozwój i doskonalenie warsztatu ze szczególnym uwzględnieniem trendów wiodących w modzie, to nieodzowna zasada dotycząca każdego profesjonalisty. W tej profesji nigdy nie można spocząć na laurach. Nie warto nawet próbować.

Wróćmy do pytania z pierwszego akapitu. Dlaczego zostałeś fryzjerem? Chciałeś kreować wizerunek, uszczęśliwiać, wzbudzać zaufanie i wykonywać swój zawód z pasją. Wybrałeś właściwie. Musisz jednak pamiętać, że aby nie wypaść ze słusznie obranej drogi warto szukać wyzwań, udoskonalać swój warsztat, podążać za trendami, wymieniać się doświadczeniami z ludźmi z branży oraz dbać o klienta, bez którego twoja wizja pracy i kariery pęka jak bańka mydlana. Jeśli jesteś zainteresowany/a profesjonalnymi szkoleniami fryzjerskimi, możesz poszukać ich na własną rękę w Internecie, albo skorzystać z poniższego linka https://jestem.fryzjerembo.pl.

Komentarze