Jak zdobyć rozgłos - publicity. Jak wzmocnić PR?

Jak zdobyć rozgłos - publicity? Jak wzmocnić PR?

Notka w gazecie albo wzmianka w lokalnej telewizji mogą dać twojemu przedsiębiorstwu duże wzmocnienie PR. Dla początkujących w temacie Public Relations, zostały opracowane pewne podstawowe wskazówki.

Spójrz obiektywnie na swoją firmę albo organizację non-profit

Oceń swoją organizację. Co czyni ją nieprzeciętną?

Rozwinąłeś jakiś nowy produkt albo wprowadziłeś nową technologię która wpłynie na świat biznesu? Cokolwiek by to nie było, stwórz listę czterech do sześciu interesujących autentycznych historii firmy, które ukazują jej niepowtarzalność pośród konkurencji, następnie wybierz z nich tą jedną, najbardziej atrakcyjną.

Zacznij tworzyć opowieść

Kiedy dotarłeś do najbardziej interesującego, wartego opisania aspektu firmy, zacznij pisać o niej w trzeciej osobie. Pisz obiektywnie i unikaj używania języka sugerującego reklamowanie Twojej firmy. Pamiętaj, że reporterzy NIE SĄ zainteresowani promowaniem Twojej firmy bądź biznesu, a nawet organizacji non-profit, pragną po prostu dobrych i interesujących historii, którymi mogą podzielić się z czytelnikami.

Przekształć opowieść o firmie w informację prasową

Jeśli jesteś zupełnie nowy w temacie "informacji prasowej", po prostu "wygoogluj" ją, a znajdziesz wiele przykładów i podpowiedzi, jak ją napisać. W skrócie, informacja prasowa jest informacją skierowaną do mediów, napisaną w trzeciej osobie i odpowiadającą na pięć pytań - Kto? Co? Gdzie? Kiedy? Jak? Dlaczego?

Znajdź reporterów

Kiedy już masz dobrze napisaną informację prasową, kolejnym krokiem jest zainteresowanie nią odpowiedniego reportera. Reporter specjalizujący się w medycynie nie będzie zainteresowany opowieścią o najnowszych trendach modowych. Bądź staranny w poszukiwaniach, ponieważ reporterzy nie cierpią otrzymywania opowiadań nie pasujących do ich pola zainteresowań.

Stwórz krótkie pismo

Powinieneś mieć pismo, lub bardziej dokładnie - tematy do dyskusji. Jest to kluczowe, ponieważ można być onieśmielonym w rozmowie z reporterem, jeśli wcześniej się tego nie robiło. Nie można mamrotać, "ykać" i próbować odnaleźć właściwe słowo. Kiedy reporter podniesie słuchawkę, należy być przygotowanym, zrównoważonym i profesjonalnym. Przygotowanie tematów do dyskusji na zaś pokaże, że pewnie poruszasz się w omawianej dziedzinie wiedzy.

Zacznij wydzwaniać

To jest emocjonująca część. Kluczem do pomyślnego przeprowadzenia rozmowy telefonicznej jest zrobienie na słuchaczu wrażenia pobudzonego i pełnego energii dzięki historii, jaką masz mu do opowiedzenia. Ale uwaga, pamiętaj, że nie będziesz reklamował swojego biznesu. Podziel się swoją opowieścią prowadząc pogawędkę.

Wyślij E-mail z kontynuacją Twojej historii (tzw. follow-up)

Jeśli reporter jest zainteresowany, poprosi Cię o przesłanie informacji, zazwyczaj przez e-mail. Nie wysyłaj kontynuacji Twojej historii firmy jako załącznik. Skopiuj i wklej treść bezpośrednio do wiadomości. Nie poddawaj się, jeśli nikt nie odpowie. Wiadomość typu "follow-up" wysyłaj dopiero po upływie kilku dni od pierwszej wiadomości.

Korzyści z Public Relations

Korzyści płynące z użycia PR są imponujące! Jeden artykuł w prasie o Twoim biznesie czy firmie może drastycznie zwiększyć przychody. Co więcej, PR sprawia że:

  • wzrastają obroty sprzedaży,
  • zwiększa się grono klientów,
  • zwiększa się Twoja wiarygodność,
  • zwiększa się Twoja rozpoznawalność,
  • zwiększa się Twoja obecność w sferze publicznej.

Zdobywanie rozgłosu polega również na wielu innych metodach z zakresu Public Relations, ale wskazania powyżej powinny poprowadzić Cię we właściwym kierunku.

Komentarze