Plusy i minusy pracy w call center

Plusy i minusy pracy w call centerKażda praca ma swoje plusy i minusy. Nie inaczej jest w przypadku call center. Czy opłaca się podjąć zatrudnienie w call center? Co warto wiedzieć o pracy w takim miejscu?

O pracy w call center narosło wiele mitów. Większość wiąże się z nierozumieniem przez osoby poszukujące zatrudnienia specyfiki pracy na słuchawki. Bo, o czym należy pamiętać, praca na takiej infolinii wcale nie jest łatwa. Każda osoba zatrudniona ma określony plan działania, musi rozmawiać z klientem, wykorzystując scenariusz. Łatwo o pomyłkę, trudno również o przyswojenie informacji o wszystkich produktach oferowanych np. przez operatora telefonicznego czy też przez firmę ubezpieczeniową. Są jednak osoby, które nie narzekają, tylko doceniają taką pracę.

Co warto wiedzieć o pracy w call center? Czy warto aplikować do jednej z firm, która prowadzi rekrutację na stanowiska związane z marketingiem telefonicznym? I wreszcie, kto sprawdzi się w takiej pracy i może liczyć na dobre zarobki?

Elastyczne godziny pracy

Większość firm posiadających call center tworzy grafik na cały tydzień, uwzględniając indywidualne potrzeby zatrudnionych. Oznacza to, że osoby zainteresowane faktycznie mogą liczyć na to, że będą pracowały w takich godzinach, jakie im pasują. Elastyczne godziny pracy to z całą pewnością atut pracy na słuchawce. Dzięki możliwości pracy np. tylko popołudniami, mogą zarabiać np. osoby uczące się lub studiujące.

Elastyczne godziny pracy mogą być jednak również wadą. Tyczy się to głównie tych osób, które poszukują stabilnej pracy i chcą mieć wolne popołudnia. Jeżeli firma przewiduje pracę zmianową, to faktycznie mogą one - przynajmniej od czasu do czasu - pracować również popołudniami. To zaś może spowodować, że nie uda się zrealizować innych planów.

Wynagrodzenie za pracę zależne od wyników

Większość firm wynagradza swoich pracowników oferując im wynagrodzenie składające się z podstawy (ta najczęściej jest stała) i prowizji (zależna od osiągniętych wyników). Taka pensja może być uznana za zaletę, jak i wadę. Osoby, które doskonale opanowały sposoby rozmowy z klientami i potrafią przekonać zainteresowanych do zakupu, mogą wypracować pensję powyżej średniej krajowej. Dla nich możliwość częściowo prowizyjnego rozliczenia jest zaletą i szansą na wyższe wynagrodzenie.

Stała część wynagrodzenia jest doceniana przede wszystkim przez tym pracowników, którzy nie mają dużego doświadczenia w pracy i nie czują się jeszcze pewnie w pracy z słuchawką. Dzięki podstawowemu wynagrodzeniu mogą oni być pewni, że pod koniec miesiąca nie zostaną bez pensji. W praktyce zatem i kwestia wynagrodzenia nie jest jednoznaczna - część osób taki sposób wynagradzania może uznać za zaletę, część zaś za minus pracy na słuchawce.

Stres i hałas lub komfortowa praca w zaciszu własnego domu

Praca w call center wiąże się ze stresem. Dla części osób minusem może być również to, że praca ta odbywa się w głośnych warunkach. To oznacza, że faktycznie osoba zatrudniona nie zawsze może się skupić na wykonywaniu powierzonych jej obowiązków. A ten fakt może skutecznie przekładać się na osiągane przez nią efekty.

Osoby samodzielne i pracujące w na słuchawce od dłuższego czasu, powinny zainteresować się możliwością wykonywania pracy we własnym domu. Część pracodawców dopuszcza taką możliwość, to zaś oznacza, że pracownicy mogą podnieść komfort swojej pracy. I o tym warto pamiętać, decydując się na pracę w call center. Więcej o zaletach i wada pracy tego typu pracy można znaleźć na ogólnopolskich lub regionalnych portalach pracy.

Źródło: www.praca-katowice.info.

Komentarze